Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Calcutta, India van IMCN Reisgezelschap 2019 - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst - Reisverslag uit Calcutta, India van IMCN Reisgezelschap 2019 - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst

Door: Peter Sr, Susanne, Peter Jr

Blijf op de hoogte en volg IMCN Reisgezelschap

12 Januari 2019 | India, Calcutta

Hoera, het is zover! De reis gaat nu echt beginnen! Wanneer we onderweg zijn naar Centraal Station 's-Hertogenbosch krijgen we helaas te horen dat Jan de griep heeft gekregen, en het niet verantwoord is om een trip naar Calcutta te gaan maken. Even later wanneer we op het station zijn aangekomen staan daar Rieky, Cis en Lily om ons uit te zwaaien. Super bedankt daarvoor!

6 uur later komen we aan in Dubai, en wat hebben we toch een goede reis gehad! Wanneer we vervolgens gezamenlijk weer in willen checken voor het laatste deel van onze reis, blijkt het dat Gerard en Trudy een ticket hebben geboekt voor een vlucht die 12 uur later pas vertrekt. Omdat we niet zouden willen dat de rest op dat moment ook achter moet blijven op het vliegveld van Dubai splitsen we ons op en reizen 5 van ons verder naar Kolkata.

Na een prima vlucht duurt het nog even voordat we onze bagage hebben verzameld, maar zodra we deze hebben worden we buiten opgewacht door Victor en Ataur van IIMC. Zij brengen ons in de ambulance (welke door IMCN gesponsord is) naar ons hotel. Sommigen rusten wat uit en de rest gaat op verkenning naar onder andere het Victoria Memorial. Ook worden er metrokaarten gekocht. Daarna verzamelen we in het hotel om vanuit daar naar Lazeez te lopen om een hapje te eten. Vanavond worden onze achtergebleven reisgenoten in het hotel verwacht zodat we morgen (bijna) compleet naar het kinderfaestival kunnen vertrekken.

• 12 Januari 2019 - 12:00

Margreth Tillemans:

Hallo lieve mensen,
    Allereerst Jan, Wat een pech wederom dat je thuis moet blijven voor de griep, maar deze is dit jaar dan ook heftig. Dus begrijpelijk en ziek goed uit.

Leuk al zo snel een bericht te krijgen hoe de reis verlopen is. ook daarin enkele herkenningspunten van een gesplitst reisgezelschap. Smaakt het eten bij Lazeez nog steeds zo lekker? Geniet van alle indrukken.
    groetjes, Margreth

• 12 Januari 2019 - 20:05

Rieky Van Houten:

Wat een luxe om met champagne ontvangen te worden
    Morgen veel plezier met het Kinderfestival

• 13 Januari 2019 - 11:14

Ivo Kuijlaars:

Leuk die foto's! Heb nu toch wel spijt dat ik er niet bij ben.

• 13 Januari 2019 - 12:47

Jan Hermes :

Heel jaloers. Zie dat jullie je prima vermaken. Als het goed is zijn jullie vandaag op het kinderfestival geweest. Hoe was het daar? Zelf begin ik een beetje op te knappen. Het is gelukt om dinsdag een vlucht te boeken naar Auckland, ervan uitgaande dat ik voldoende hersteld ben.Lieve mail gehad van dr.Sujit. Balen dat het zo gelopen is. Mooie tijd toegewenst.