Kinderfestival Sonarpur - Reisverslag uit Calcutta, India van IMCN Reisgezelschap 2019 - WaarBenJij.nu Kinderfestival Sonarpur - Reisverslag uit Calcutta, India van IMCN Reisgezelschap 2019 - WaarBenJij.nu

Kinderfestival Sonarpur

Door: Hannie en Laura

Blijf op de hoogte en volg IMCN Reisgezelschap

13 Januari 2019 | India, Calcutta

Vandaag zijn we met de metro en tuktuk naar Sonarpur afgereisd. We hebben eerst een bezoek gebracht aan het instituut. Iedereen was druk in de weer met de voorbereidingen voor het feest. De hele middag hebben we genoten van de ceremonie en de optredens op het jaarlijkse kinderfestival. Er waren ongeveer 500 kinderen met moeders. Ook de consul van Italie want dit jaar was het festival speciaal gewijd aan Italie. Er was een tekenwedstrijd voor de kinderen, veel dans en muziek. De sponsoren die aanwezig waren uit Italie, Engeland en Nederland moesten kokosnoten stukslaan en duiven oplaten. Ons avondmaal hebben we met onze handen gegeten want ze waren de lepels vergeten....We hebben het avondfeest verlaten om de laatste metro terug naar het hotel te nemen.

PS wisten jullie al dat er heel veel getoeterd wordt in Calcutta...???

• 13 Januari 2019 - 18:19

Rieky Van Houten:

Mooi om te zien de bekende beelden van het Kinderfestival. Ben wel een beetje jaloers op jullie, een soort van heimwee... Met je handen eten het hoort er echt bij maar het eten zal er niet minder lekker om zijn! Groetjes aan bruidegom Swapan!

• 14 Januari 2019 - 09:35

Lily Mollet:

Wat ziet dat er allemaal gezellig uit. Zo jammer om dat te missen. Maar gelukkig blijven we door deze blog goed op de hoogte van jullie reis. Heel veel plezier!!

• 15 Januari 2019 - 07:05

Cees Rietvelt:

Als je als toerist naar India gaat maak je dit zo toch niet mee.
    Een maaltijd samen met arme mensen uit West-Bengalen

• 15 Januari 2019 - 18:15

Emma Leenhouts:

Wat een herkenbare beelden . Allemaal herinneringen komen weer boven van 3 jaar geleden . Als jullie nog een leuke foto kunnen maken van de racende tukjes . Heel wat angstige maar ook leuke ritjes waren dat. Zitten jullie ook opgepropt in een auto als jullie door de stad rijden.? Ik ben benieuwd of wij de locatie ook hebben bezocht waar jullie nu een school openen . Ook dat was een groot feest met allemaal enthousiaste kinderen en familie. Peter staat weer mooi op de foto . Moet je weer vaak op de foto ? heel veel groeten en nog een mooie reis groet Emma